Brauhofen 2020 in de steigers [update]

Na een lange tijd van stilte, dit in verband met ingrijpende wijzigingen in de persoonlijke sfeer én een verhuizing, is het nu weer tijd voor een nieuwe modelbaan: Brauhofen 2020.

Het hoofdontwerp bevat veel details van mijn modelbaan uit 2008. Extra toegevoegde sporen zijn specifiek voor pendeltreinen. Zowel in het station, als in het schaduwstation, zijn hiervoor sporen aanwezig.

Hieronder het basisontwerp in concept. Het station, halte, de baanvakken en het schaduwstation zijn opgenomen in één stroomcircuit (Z21 en een booster) en alle sporen kunnen dus beide richtingen uit worden bereden. Dit vereenvoudigt het verkeer met de pendeltreinen. Aan beide uiteinde van het ontwerp is er een sectie voorzien van keerlus-elektronica.

De indeling van de sporen in van het station en het schaduwstation zijn slechts schematisch weergegeven. In de komende maanden wordt het uiteindelijke ontwerp van de baanvakken en de stationssporen duidelijk. Uiteindelijk zal het schaduwstation 8 tot 10 sporen bevatten, inclusief de sporen voor de pendeltreinen en enkele opstelsporen voor de diverse bloktreinen. Het centraal gelegen station krijgt opstelsporen en een aansluiting met sporen voor het laden en lossen van diverse goederen.

Noot: de drieweg-wissels in het station zijn ter voorbeeld. Er zijn in het uiteindelijke ontwerp geen drieweg-wissels gepland.